Rep panik !

hebbe; sa:
Top Gun är ett mycket sjyst rep, om man inte har otur att få ett alldeles för mjukt, som jag. Alla andra som jag har känt på har dock varit bättre.

Mammut Galaxy är om möjligt ännu bättre, men tunnare, så det rekommenderas till ledklättring. Det är superbilligt på Sportextreme, endast 1240 kr (inkl moms, exkl. frakt).

Tjena.
Jag undrar om man åker på att betala 25% moms i Sverige om man beställer från Sportextreme. Det verkar som om de håller till i USA!? Priserna är ju inte dumma. Skor, sele och rep blir det nog därifrån beroende på moms.

Se upp med växelkursen på globetrotter

Hittade en sida på engelska med leveransvillkor och frakt etc.

Jo, momsen är på sätt och vis inräknat, men du får en ovanligt dålig eurokurs på globetrotter vid köp från sverige, som någon sorts kompensation för momsen.
9,80 att jämföra med dagens 9,15.

Så repet för 100€ (915:) kostar alltså 1134 :- att få hem.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Danmark

Allsport; sa:
Tjena.
Jag undrar om man åker på att betala 25% moms i Sverige om man beställer från Sportextreme. Det verkar som om de håller till i USA!? Priserna är ju inte dumma. Skor, sele och rep blir det nog därifrån beroende på moms.
Sportextreme håller till i Danmark. :)

Re: Se upp med växelkursen på globetrotter

GustavOh; sa:
Jo, momsen är på sätt och vis inräknat, men du får en ovanligt dålig eurokurs på globetrotter vid köp från sverige, som någon sorts kompensation för momsen.
9,80 att jämföra med dagens 9,15.
Otroligt dåligt! Jag skrev ett mail och frågade om de "glömt" att uppdatera sidan.

/Håkan

PS. Men när man betalar med Visa, så är det väl inte Globetrotters kurs? De anger då ett euro-belopp som Visa räknar om till svenska pesetas. Eller?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips