Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Renovera ditt bryne
- Trådstartare Mats R
- Start datum
Kanske ni drabbats av igensatta eller i värsta fall snedslitna brynen av "karborundum"? Jag har upptäckt att det kan man ordna till själv. Gnugga brynet i några minuter mot en slät betongyta. Voila! Plant och med rätt grovleken igen. Tipset fungera nog sämre på diamantbrynen....
Grovlek betongytan? Garagegolv lämpligt?
Thure
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Kiselkarbid slippulver. Därtill behövs en glasskiva. Med en struken matsked slippulver på glasskivan så är det bara att göra cirkelrörelser med ditt bryne tills det blir platt igen och dessutom rent från gammal smuts. På brynets färgskiftningar syns det rätt väl när ditt bryne blivit rekonditionerat och platt.
Hämtade detta från Stockholm Speedskaters hemsida.
Hämtade detta från Stockholm Speedskaters hemsida.
Trädgårdsplatta
Jag har provat olika grovlekar. Det verkar oviktigt. Jag har använt både garagegolv och trädgårdsplatta. Det är bra att ha tillgång till stor yta så man inte slipar mot det bildade dammet, för det biter inte.
Grovlek betongytan? Garagegolv lämpligt?
Thure
Jag har provat olika grovlekar. Det verkar oviktigt. Jag har använt både garagegolv och trädgårdsplatta. Det är bra att ha tillgång till stor yta så man inte slipar mot det bildade dammet, för det biter inte.
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg