Rengöra/smörja Meindl Kansas

Hej!
Är nybörjare på det här med att rengöra sina vandringskängor, har som sagt ett par Mendl Kansas GTX som jag har förstått är av nubuck läder, jag har nubuck/mocka borste och skovax att smörja på. När jag rengör skorna med borsten ska jag blöta ytan före? ska jag låta ytan torka innan jag smörjer på vaxet? ska jag smörja på vaxet med någon trasa/gammalt klädplagg? Och när jag smörjt in skorna ska jag göra någon efterbehandling efter det eller bara låta skorna stå efter insmörjning?

har letat efter liknande trådar, finns många men hittar inget direkt svar för just mina frågor.

Leta lite noggrannare. Du kan torr och våtrengöra. Vaxet åker in när skinnet torkar. Torka av överflödigt vax när det torkat.
Glöm inte att torka skorna invändigt oxså, innersulor ut.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips