Regnställ- råd?

Finns ju som sagt en uppsjö märken av hyfsad kvalitet på sina "gtx-alternativ". För egen del har jag ett par byxor av Mountain Equipment DriLite Plus som är hlet ok (även om livslängden nog inte är så lång, membranet ligger helt oskyddat). Jackan, som jag för övrigt är mycket nöjd med är en Mountain Hardwear Epic, lätt tät och "andas" tillräckligt (bättre än min gamla goretex-jacka i alla fall). Lowes grejer med Triplepoint-membran verkar också lovande. Lycka till med klädvalet.

Re: Re: Re: Haglöfs LIM?

..bortklippt gnäll över Marmot Precip
crazy; sa:
Ush da, det som lät som ett så bra alternativ. E man uppe i fjällen så MÅSTE det vara tät då det har en tendens att vräka ned dagarna i ända.

Det är inte så att det är kondens eller att den blivit utsliten?

Jo det regnade oavbrutet i tre dygn förra fjällturen, men jag tar med min Precip i år i alla fall. Hade jag inte trott på den skulle jag inte ta med den.
Det rör sig bara om smådroppar och ökad sladdrighet, inte som en lågprisregnjacka som ger med sig helt efter de två första dropparna gått igenom.
Precip är en ruskigt bra jacka, men jag vill poängtera att den ändå inte känns lika regn- och vindtät som min GoreTex-jacka. Den räcker dock mer än väl för mina behov.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips