Regnkläder

Hej alla orakel på utsidan...

En fundering. Mitt regnställ fick sig några revor i närsyning av en nyponbuske (villahäck) från cykel när jag var ute.

Så jag behöver ett nytt regnställ.

Glad i hågen rusade jag runt till Naturkomp, Stadium, Team Sportia, InterSport och diverser andra butiker.

Tydligen är det bara meterdjup snö och ruskigt många minus i mälardalen eftersom samtliga butiker plockat undan sina regnställ. Dock så vet jag av empiriska tester att det regnar minst till Januari här.

Så nu till min fråga. Vart hittar jag bra butiker på internet att beställa ifrån? Jag har kolla Addanture, Getout, fritidsbutiken, skövde natur och naturkompaniet.

Sen får ni gärna filosofera över att alla regnsäll är borttagna trots att det sällan kommer snö här.... (i mälardalen alltså)

Och gärna tips på bra regnställ... Glömde det. Personligen gillar jag Mountain Hardwear... Vart hittar jag dom ?

EmSt; sa:
Hej alla orakel på utsidan...

En fundering. Mitt regnställ fick sig några revor i närsyning av en nyponbuske (villahäck) från cykel när jag var ute.

Så jag behöver ett nytt regnställ.

Glad i hågen rusade jag runt till Naturkomp, Stadium, Team Sportia, InterSport och diverser andra butiker.

Tydligen är det bara meterdjup snö och ruskigt många minus i mälardalen eftersom samtliga butiker plockat undan sina regnställ. Dock så vet jag av empiriska tester att det regnar minst till Januari här.

Så nu till min fråga. Vart hittar jag bra butiker på internet att beställa ifrån? Jag har kolla Addanture, Getout, fritidsbutiken, skövde natur och naturkompaniet.

Sen får ni gärna filosofera över att alla regnsäll är borttagna trots att det sällan kommer snö här.... (i mälardalen alltså)

Och gärna tips på bra regnställ... Glömde det. Personligen gillar jag Mountain Hardwear... Vart hittar jag dom ?
Hej!
Mitt tips är ITAB. Adressen dit är http://www.idefixteko.se/
Köpte själv ett ställ från dem nyligen som jag är grymt nöjd med. Det heter Adventure och står emot regn samt andas väldigt bra. Det har även ett flertal drgkedjeöppningar för att släppa ut överskottsvärme vid högre aktivitet. Jackan kostar 849 och byxan 549. Vid köp av helt ställ drar de av 100 kr.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nja..

Jag är öppen för alla typer av regnställ och kläder men har en förkärlek till Mountain Hardwear.

ITAB ska jag kolla på...

Någon som testa Didriksson Zelda stället?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips