Regnjacka längre modell

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
2012 hoppas jag på att en tillverkare av fritidskläder tar fram en tunn och lätt regnjacka som är längre än de som finns på marknaden idag. Som täcker en 3/4-lång vindjacka eller en kavaj och som smidigt tas fram när det börjar regna. Idag förefaller alla tunna regnjackor vara midjkekavajer och de längre som finns är gjorda av tjockt material vilket gör dem otympliga nedpackade.

Har iofs inga större förhoppningar. Värre fårskock än outdoor-märkena är svårt att tänka sig. Blir en modell populär så gör samtliga märken kopior på denna. T ex den korta Marmot Precip och dess kloner. Resultat 100 nästintill identiska modeller på marknaden.

Nya Zeeland

Om du tittar på tillverkare från Nya Zeeland så är det mycket vanligare med längre jackor. Davey som driver Swazi träffade jag på en mässa i Norge var roligt att höra hans åsikter och han var en väldigt speciell människa som sa vad han tyckte. Jag provade bl.a. denna jacka som är lång och av lättviktsmaterial http://swazi.co.nz/Online-Shop/Wet-Weather-Gear/Narwhal-Anorak/

Finns många kopior av dessa jackor med lägre pris och kvalitet

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips