Referenser för fjällklubb???

Gissar att Mezzner vill ha åldersgränsen satt så att han kommer att tillhöra ungdomssektionen.

Att jag inte velat gå med i fjällklubben beror mest på att jag varit rätt engagerad i andra föreningar ....

Fast något krav på engagemang och aktivitet finns inte. Sannolikt utför endast ca en tiondel av medlemmarna aktiva insatser under ett år, men det räcker långt. De som av olika skäl endast betalar medlemsavgift gör också en insats, t ex genom att möjliggöra klubblokal och bibliotek (månadshyra kring 10 tkr).
 
Han får ha vilka åldersgänser som helst. ungdomssektionen är ju bara fiktiv.

Och som mellpat skriver, finsn inga krav på engagemang. En del är aktiva andra inte. En del kommer på varenda bildvisning och tycker det är det bästa med klubben, andra tycker årsboken är hela meningen. Det fina är ju att det är upp til var och en.
 
Almgren:
Men nu läser du ju mellan fel rader. I mitt inlägg skriver jag ju att det nog vore fel med en åldersgräns!
Det finns ingen och jag tycker inte den borde finnas!

Fast Mellpat är ändå inne på rätt väg... Att läsa mellan raderna gav ju bara ett perspektiv på mina referenser (åldersreferenser).
 
Almgren:
Men nu läser du ju mellan fel rader. I mitt inlägg skriver jag ju att det nog vore fel med en åldersgräns!
Det finns ingen och jag tycker inte den borde finnas!

Fast Mellpat är ändå inne på rätt väg... Att läsa mellan raderna gav ju bara ett perspektiv på mina referenser (åldersreferenser).

ja ja, vi är nog öeverens. vad jag undrade var åldergränserna kom ifrån då det inte ens finns några. Det finns inte en ungdomssektion. Men vi kan ju alltid debattera om det ska finnas en, men tror detta är fel forum för detta.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.