Rastskydd/stugan vid Bredåsjön, Rogen

Jag planerar en tälttur nu i vinter till Rogen, det finns många fina stugor och rastskydd i området och dom flesta finns det bilder och bra information om på internet. Men! Jag hittar inget om stugan/rostskyddet vid Bredåsjön? Inga bilder och ingen övrig information.

Någon som varit där och kan berätta lite mer?

Bilagor

• BC9A3938-5698-42CF-B055-DE5FB4A41161.jpeg
    BC9A3938-5698-42CF-B055-DE5FB4A41161.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 266

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Har inte varit vid raststugan vid Bredåsjön men vid den innan, vid Grötsjön, som jag minns den var den liten och inte direkt menad för övernattning förutom i nödfall. Mycket skotertrafik på Hävlingen upp mot Rogen så lite segt att skida där. Om man inte vill övernatta i STF:s stugor finns det vad jag vet inte jättemycket att välja på. Spångkojan och Siljanskojan vid Storån men de ligger inte direkt på fjället, sen en strax norr om Töfsingen (Sluvve) men vet inte om den är ok att övernatta i. På norska sidan finns några som jag tror är öppna vid Reva och nån strax söder om Reva, kan kräva nyckel.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips