Rapport från Jämtlandsfjällen

Hejsan!

Jag lovade innan jag åkte iväg att jag skulle rapportera om myggmängd, väta osv. från min fjälltur i Jämtland. Jag kom hem igår och var sammanlagt ute i 5 dagar och vandrade. Till att börja med vill jag sammanfatta min fjälltur på följande sätt:

UNDERBART!!!!!!! Önskar jag var där nu :D. Fick faktiskt inte ens ont i fötterna :))

Jag gick följande:
Måndag - tur runt Getryggen vid Storulvån
Tisdag - Storulvån-Sylarna
Onsdag - Topptur Sylarna (med strålande sol och helt fantastisk utsikt, seriöst alltså det kommer att bli ett av min bästa semesterminnen hittills)
Torsdag - Sylarna-Blåhammaren
Fredag - Blåmahammaren-Storulvån + topptur upp på Getryggen

Inte en mygga så långt ögat nådde (kanske för att jag hade packat ned en "myggdräkt"?) - superskönt.

Lite blött mellan Sylarna och Blåhammaren (kändes som att det var dåligt med spångar på sina ställen). Jag klarade mig i alla fall med låga vandringsskor (de räcker bara till under fotknölarna) utan att bli blöt.

Massa trevliga människor på alla stationerna!

Till alla tjejer som funderar på att vandra själva; det är verkligen inga som helst problem och fjällvandring skiljer sig egentligen inte särskilt mkt från annan vandring.

Nu ska jag planera en havskajaktur i september och en skidtur mellan fjällstationer i mars - mkt att drömma om :)

Hare gött!

//Elle

Kul att läsa

att du haft en god tur!

Är avis på dig som har varit ute nu, fast jag vandrat i sommar med sonen, hoppas att hinna med en till tur i höst:))

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Skönt att läsa på årets sista dag

Härligt att du hade en sådan fin tur. Jag gick samma runda för några månader sedan och hade också en stålande fin dag på syltoppen. Hur blev kajakturen i september? Skulle vara kul att höra om den också. Sitter här och drömmer på nyårsafton om kommande turer. Hoppas på en kajaktur i april, kanske i Hakefjorden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips