Randonné på telemark

Jag har lite funderingar på Randonné med telemarkutrustning.
Min utrustning:
Rossignol Bandit
Riva 3
Scarpa T1 (hel sula)
Utrustningen fungerar utmärkt i pist men kommer detta att fungera på en randonnétur?
Är Riva 3 tillräckligt pålitlig under dessa förhållanden?
Räcker det med lösa hällyftare som fästs under hälen?
Är fallet hopplöst och skall jag istället hyra komplett randonnéutrustning?

Benny

inga problem

Jag ser inga som hellst problem med din utrystning utan skulle utan att tveka ge mig av på 2 veckor i Saker med prylarna under förutsättning att de är något så när fräscha.

Lycka till

/föhl

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Go for it!!

Nemas problemas (eller hur det stavas)
men man kan fundera på om det är värt de extra hundra lapparna (ca 2) som det kostar att montera en fast hälhöjare.
En lös häljöjare kan vara lite "sladdrig" och svår att få till och stanna kvar på plats.
Men annars är dina prylar hel schyssta att dra på en randonné tur med.
Go for it!!!!!

kein problem!!!

jag gar med liknande utrustning uppför och de funkar alldeles utmärkt.
tips ta ev. med dig en extra kabel.

//chw

hej, detta kommer att funka utmärkt, men ett tips är att du tar med dig en extra kabel, ifall den skulle gå av. lycka till!!
//cw

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips