Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det här är en variant från Koga Miyatas hemsida (www.koga.com/uk/). Det finns även andra metoder som brukar ge ungefär samma resultat.
How do I determine the correct frame size for my bike?
There is a rule of thumb for this purpose: 0.66 × inside leg length. The inside leg length must be measured without shoes on and with the feet approximately 8 cm apart. Stand upright against a flat wall and have someone else take your measurement from the ground to your actual crutch height, i.e. not the trouser crutch. Add 1 cm to the result and this gives your frame height. For your saddle height multiply the crutch height by 0.885. This is then measured from the centre of the bottom bracket to the top of the saddle. Take the measurement diagonally along the seat tube, i.e. not from the bottom bracket straight up to the point of the saddle. For detailed advice it is best to consult your Koga-Miyata dealer. For mtb models deduct approximately 8 to 10 cm from the frame size as determined above. The saddle height as determined above remains the same.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...