• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Rädda Pommac!

dave1; sa:
Trocadero? Den går väl att få tag på de flesta ställen.

Fast du kanske inte har hittat de riktiga "hot-spotsen" eller känner kanske inte någon "supplier". ;)
Måste erkännare att jag inte sökt i de värsta skumraskkvarteren här i Bremen, men jag vill minnas att även i Malmö var det svårt att få tag på varan. Kanske gick det att köpa i Rörsjöparken? Eller Slottsparken?

/Håkan
 
Pommac-krisen är över, återlansering lovad.
Friden sänker sig återigen som en våt filt över vår kalla nord.

Leif...
 
Malindo; sa:
tror tyvärr inte Carlsberg rörs alltför látt av namn-listor, nej, fram med plànböckerna och bórja storhandla Pommac istállet! Den dras ju in pga att "alla ságer att de älskar den, men ingen köper den" (citat carlsberg).

Tror inte heller på namnlistor men däremot på "smart" marknadsföring. Och visst fasen lyckas Carlsberg. Smart...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,560463,00.html

och

http://www.carlsberg.se/wbch3.exe?ce=1002402

50000 underskrifter skryter man med på Carlsberg :)


[Ändrat av Buda 2004-11-12 kl 14:30]
 
Buda; sa:
Tror inte heller på namnlistor men däremot på "smart" marknadsföring. Och visst fasen lyckas Carlsberg. Smart...

Precis vad jag misstänkte, och motsträvig som jag är så vägrade jag spela Carlsberg i händerna genom att skriva på namninsamlingen. Den var helt klart en förväntad reaktion som tomtarna på Carlsberg räknat med, de rackarna. Vänta vad var det? Svarta helikoptrar?

Leif...
 
bogart; sa:
Vänta vad var det? Svarta helikoptrar?

Svarta helikoptar? = konspirationsteori?

Visst, då sätter jag en femma på att:

- Petter Lindqvists är en fiktiv person anställd av Carlsbergs dotterbolag i Ungern.
- Hemsidan "raddapommac" betalts med mutpengar från svartförsäljning av Pommac i 3:e världen
- Aftonbladets artikel ingår i konspirationen enligt: köp två 1,5L pommac och få en Aftonbladet på köpet
- Utsidans läsare är förda bakom reklamljuset av denna illvilliga aktion och att vi snart efterapningar i stil med "Hillebjärg lägger ned tälttillverkningen" varpå Utsidans server krachar av besöksanstormningen från surfgalna utenissar.

God helg!
[Ändrat av Buda 2004-11-12 kl 16:24]
 
Kul att Pomac skall finnas kvar. Sen att ingen dricker det är ju ett kvarvarande problem men det kanske det blir ändring på.

Synd att ingen gjorde samma sak med GB:s RomRussin eller Keldas currusås eller med Kexnougat som fanns en gång i tiden.

Jag skrev ett argt mejl till GB när de tog bort Romrussin och sa att jag aldrig skulle äta GB glass mera.


Folk ha så dålig smak! :)

Ginger Ale är även jävligt god. Inte så sötsliskig.
 
Re: Vasa bryggeri

johnmm; sa:
Portello tycker jag kan mäta sig med Trocka.

Verkar som nedanstående företag satsar på att tillfredställa oss gamla läskeblasknostalgiker.

http://www.vasabryggeri.nu

Cuba Cola, en annan favvo

Jo visst minns man Cuba Cola (samt även Rally Cola!). Att höra att Portello alltjämt finns glädjer mig. Den minns jag på värst nostalgiska vis från min barndoms somrar i Kaitum, då solen alltid sken och man sprang och fiskade och lade sina öringar i en skål i jordkällaren, där det även fanns Portello - på den tiden från Tillbryggeriet om jag minns rätt. Trocadero finns väl lite här och där även söderöver men aldrig Portello?
Det är nog minst 20 år sedan jag smakat en Portello, men jag minns tydligt hur ofattbart god den var...
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.