pullup bar

hejhej!
Efter tre månader i thailand ser det inte bättre ut än att man nu är hemma och måste underhålla den klättringsförbättring man lyckats erövra. Ett av stegen tänkte jag skulle vara att lägga vanterna på en pullup bar, en sån dar som man skruvar upp i dörren genom att den går att göra längre så "kilas" fast i dorröppningen. Någon som kan hjälpa mig genom att beratta vart jag kan hitta en sån?

Dessutom tänkte jag väl bygga mig en liten campusbräda, tips/ideer om bra sätt att få den vara överhängande utan alltför många borrhål?
Tack pa förhand!

Hålfritt

Du kan göra en campusbräda helt utan borrhål. skaffa en stor plywoodskiva. Luta skivan mot en tröskel, fäst kraftiga spännband i skivan och i två träklossar. Trä sedan träklossarna över dörren och stäng. Nu har du en skiva som lutar burt från dörren, inga borrhål behövs och hyresvärden är glad.

Fler hembyggen hittar du på http://www.indoorclimbing.com

Tjena
Jag har också en sån(pullup bar) och den köpte jag på Intersport i Uppsala. Det var iförsig förra året med de kanske finns i Intersports sortiment fortfarande.

/Mvh Fredrik

Re: Hålfritt

Vandrare; sa:
Du kan göra en campusbräda helt utan borrhål. skaffa en stor plywoodskiva. Luta skivan mot en tröskel, fäst kraftiga spännband i skivan och i två träklossar. Trä sedan träklossarna över dörren och stäng. Nu har du en skiva som lutar burt från dörren, inga borrhål behövs och hyresvärden är glad.

Det bör väl vara en utåtgående därr också? Annars kommer ju belastningen att ligga på gångjärnen och låskolven. Visserligen faller man inte så långt, men det kan ju bli otrevligt ändå om dörren går upp annars.

Teori och praktik

I teorin stämmer detta med att dörren kan paja, funderade också på det. I verkligheten funkar det att ha brädan åt bägge hållen (dvs på bägge sidor av dörren).

Jag har denna typ av bräda och den funkar fint åt båda hållen på en riktigt kass masonit-dörr. Jag väger ca 82 kg.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ninapenda syrrans make har köpt en bar på dominikanska.... Klättring allmänt 3

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg