pulka?

Globetrotter m.m.

1)www.globetrotter.com säljer svenska segebaden-pulkor billigare än i sverige. Jag vet inte vad det blir med frakt men det kan vara värt en koll.

2)Eller låt dig inspireras och bygg själv (av en vanlig plastpulka för barn).

http://alpha2.bmc.uu.se/~markh/skiing/pulka_swedish.html

3)Kolla närmaste överskottsförsäljning - försvarsmakten har dissat nästan alla sina gamla segebaden träpulkor mod. T3 och T4 och de brukar kunna fås för en billig penning (250-500 kr).

/Johan

Fjällpulka säljes

Jag har två fina pulkor av trä typ sedebaden. Glider lätt i snön. Jag behöver bara en pulka och vill därför sälja den ena.
Priset är bra så hör av dig!

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.
Inte barnpulkorna

Gör bara inte det misstaget att göra egna pulkor av barnpulkor och tror att de skall göra livet lätt för dig. I alla fall inte om du tänker röra dig i terräng som inte är hundraprocentigt plan. Jag testade det i påskas, i brist på pengar till en riktig pulka. Skråande var ett rent......vete. Dock kan jag tänka mig att det fungerar i riktig lågfjällsterräng, men där rör jag mig sällan.

/Micke - aldrig mer undermålig utrustning.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips