Jag har en E-lite som jag är rätt förtjust i.
Den är liten, lätt, tålig och smidig. Den går att vinkla åt alla håll, inte bara upp och ner som de flesta liknande. Den går även att fästa på kläder eller ställa på plana ytor.
Vridströmbrytaren kan kännas ganska fipplig jämfört med en liten knapp, men det är lite lättare att hitta rätt läge än när man måste klicka sig igenom lägena.
Jag tror att batterierna (klockvarianten) är billigare än de kamerabatterier som används i vissa andra lampor, men jag har ännu inte behövt byta.
I början är ljuset riktigt starkt i starkaste läget, men ganska snabbt lyser den som vilken 2-3-diodare som helst (något som även bekräftas i tester).
Jag har en även em Black Diamond Ion - samma storleksklass men bara två dioder och ett enda läge. Det gör strömbrytaren enklare att hantera, men samtidigt saknar den det röda ljuset och blinklägen.
På det hela taget är den här typen av lampor väldigt användbara, inte bara i friluftslivet.
När man vill läsa bok trots att hustrun sover, och inte vill störa med stark sänglampa är en liten pannlampa lysande. När man ska fixa i bilen på kvällen. När man gräva i förrådet.