Pryltokig... GPS, Pulsklocka, cykeldator...

Jag har tänkt att synka GPSen med pulsklockan i flera år, men har aldrig kommit till skott längre än att jag räknat ut hastigheten ut trackfilen och infört en personlig standard på 15 s mellan trackpunkterna och pulsvärdena.

Möjligen kan det norska programmet Sportsim vara till någon hjälp http://www.sportsim.com/web/index.php

Per Brune

Jag använder programmet Sporttracks (http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/). Lite mindre avancerat än motionbased.com och Sportsim, men det helt gratis. Inga kostnader för programmet och inget konto som behöver betalas.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: Re: Casios fiskeklocka

apersson850; sa:
niking; sa:
Dessutom syns månens faser :), vilket det INTE gör på min GPS :(.
/Niklas
Det gör det på min Garmin iQue 3600a, i alla fall. Ids inte kolla de andra nu, men jag tror det syns där också.

Anders

Anders! Tro det eller ej, men det finns faktiskt andra GPS-märken än Garmin :). Ett sådant GPS-märke är Silva och jag har deras gamla modell Multinavigator, som alltså saknar månfaser :(

/Niklas

Jo, jag vet att det finns andra fabrikat. Men jag har inga sådana. Det är därför jag nöjer mig med att berätta om sånt som jag tror mig veta.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips