Pryltokig... GPS, Pulsklocka, cykeldator...

Jag har tänkt att synka GPSen med pulsklockan i flera år, men har aldrig kommit till skott längre än att jag räknat ut hastigheten ut trackfilen och infört en personlig standard på 15 s mellan trackpunkterna och pulsvärdena.

Möjligen kan det norska programmet Sportsim vara till någon hjälp http://www.sportsim.com/web/index.php

Per Brune

Jag använder programmet Sporttracks (http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/). Lite mindre avancerat än motionbased.com och Sportsim, men det helt gratis. Inga kostnader för programmet och inget konto som behöver betalas.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Re: Casios fiskeklocka

apersson850; sa:
niking; sa:
Dessutom syns månens faser :), vilket det INTE gör på min GPS :(.
/Niklas
Det gör det på min Garmin iQue 3600a, i alla fall. Ids inte kolla de andra nu, men jag tror det syns där också.

Anders

Anders! Tro det eller ej, men det finns faktiskt andra GPS-märken än Garmin :). Ett sådant GPS-märke är Silva och jag har deras gamla modell Multinavigator, som alltså saknar månfaser :(

/Niklas

Jo, jag vet att det finns andra fabrikat. Men jag har inga sådana. Det är därför jag nöjer mig med att berätta om sånt som jag tror mig veta.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips