Prylbytardag i Sthlm?

Hej allihopa!

Jag tänkte kolla om det finns något intresse för att ordna lite hederlig prylbytning bland klättrare som bor här i Stockholmsområdet?

Jag och många med mig har samlat på sig en hel del extra prylar med tiden som mest ligger och samlar damm. Att sälja klätterprylar via prylmarknaden är knepigt eftersom folk är nojiga men ansikte mot ansikte och att få klämma och känna innan kanske känns bättre? Var på en sån liten träff i Östersund för nåt år sen som var riktigt lyckad.

För mig vore det mest en kul grej och att det känns bra när saker kommer till återanvändning, motvikta konsumtionshysterin lite..

Inte gammalt skräp utan sånt som är i bra skick, som man kanske köpte till nåt speciellt projekt och som blev liggande sen. Klätterprylar, kläder, campingutrustning, sånt som klättrare behöver.

Man skulle kunna ses ute nu när det är så fint väder, i en park i stan eller kanske vid någon centralt belägen klippa?

Är det någon som tycker det låter intressant?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Inget rungande gensvar, men ett par var åtminstone lite intresserade?

Jag har några kompisar som nog är nyfikna så jag chansar, drar till med tid/plats och ser hur många som kommer helt enkelt.

Kom förbi och kolla läget även om du inte har nåt att byta! Jag har bland annat schyssta bigwall-prylar som jag kan byta bort eller sälja dirtcheap om de kommer till användning igen.

Vi ses vid Münchenbryggeriet nu på torsdag kväll (23/5) kring sex-halvsju tiden?!

Klättra sport på sprängklippa (Jaja, man kan ju öva kamratlivräddning, repklättring med prusik och sånt?), dricka kaffe med likasinnade i söderatmosfären och byta prylar? Sämre torsdagskväll kan man väl ha?

http://www.sverigeforaren.se/index.php/M%C3%BCnchenbryggeriet

Bump!

Tror vi kanske blir några stycken trots allt. Kul! Hoppas på ok väder.

Jag tänker sälja mina grejer riktigt smutsbilligt om någon vill köpa. Föregå med gott exempel, det här handlar inte om att göra pengar, det handlar om återvinning!

Annars är jag intresserad av en sån där åttkantig mockabryggare som gör sig så bra på lilla gasköket. Min har pajat, körde den i diskmaskinen, doh!!

Ps. Ja, det är klättermässigt. Bara för att man är i vildmarken behöver man väl inte dricka dåligt kaffe?!

Hmm, synd att jag missade detta (klättrade i Arapiles, sååå synd om mig), jag har ju hur mycket som helst som inte används längre. Nåväl, blir det nå ny tillfälle så får jag hoppas att jag är i krokarna. Vart det lyckat?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips