Projekt: Överlevnad (främst för Göteborgare)

JA!

Låter väldigt intressant tycker jag. Det som är lite halvkass är att det inte funkar att maila dig.

Skulle gärna vara med!

/andreas

Studiecirkeln är igång och träffas c:a 1 gång/månad med olika tematräffar, har precis kommit hem från en av dessa där vi har gått igenom olika eldtekniker.

Det är bara ta kontakt med Michel så får ni mer info.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
dePaul; sa:
Hej, hur har det gått med den här idén? Har varit tyst om det ett tag.

Låter klart spännande även för en sådan som mig (försoffad hobbyöverlevare :) )

~Paul~

Vi har precis - som Johan just sagt - haft vår första träff med eld som tema, mest flinta & stål, kolning av bomullstyg (alternativt fnöske), magnesium-elddon men även töreved och dess eldningsegenskaper. Helgen blev rätt så avslappnad, vi snackade runt elden och tog det lugnt helt enkelt.

/Michel

Ok, låter spännande och kul. Skulle vara kul att delta. Har också en intresserad kompis.

Ok, försöker att skriva ett mail.

Hälsningar,
~Paul~

Intresserad

Jag bor i Göteborg. Vet att det är sent och att ni kört igång med denna studiecirkel. Men är intresserad. Kan man gå med? I så fall mailar jag!

Maila Michel så lägger han till dig på mailinglistan, det är också via denna som det kommer information om träffarna. Det är regelbundna träffar så det är bara att haka på när du kan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips