Problem med Optimus Nova. Barnsjukdom??

Silikon och vaselin

Silikonfett till o-ringarna.

Olja etc. skulle kunna tänkas lösa upp dem med tiden. Jag tror i vart fall att Optimus rekomenderar silikonfett. Mina dykande vänner använder i vart fall silikonfett till o-ringar, och de måste ju kunna lita på dem till 101%.

Snabbkopplingen har jag gett en omgång med vaselin. Fryser inte i första taget (vilket ju är största problemet annars i min mening) och har funkat bra för mig.

/Vräkbjörn

Litiumfett

Jag köpte en tub med litiumfett (långtidsfett), verkar bli bra. 49 kr på Ö.B.
Angående silikonfett, när man köpte novan var det just det som smorde kopplingen, ett vitt fett. Man minns...

MVH Hasse

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
optimus nova

har själv ett nova som har varit problem med har även snackat med optimus där dom erkänner att det var en del problem den första serien men det ska vara åtgärdat nu

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips