Problem med CN NT 2009

Hej,

undrar om någon har liknande problem som jag. jag har en garmin 60csx och installerat
cn nt 2009. gpsen hänger sig när jag kommer fram till en rondel. mjukvara är den senast 3,70

tack för all hjälp.

zoli

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag hade hösten -07 problem med att min 60 CSx hängde sig vid passage av rondeller, men då använde jag City Navigator NT V9. Felet dök upp efter det att jag uppdaterat till ny programversion, minns ej vilken men det måste ha varit före 3.70 som ju har kommit ut i år. Jag kontaktade supporten på Spormanship som tyckte jag skulle testa med totalåterställning (reset) och hjälpte inte det skulle jag skicka upp den för reparation. Efter återstållningen har problemet varit i stort sett borta. Jag har nu börjat använda CN 2009, och hitintills inte märkt av problemet.

Det var inte roligt att veta om buggen i firmware. hoppas att de skicka upp en ny firmware som ska fixa felet.

Jag som hade glömt att spara mitt ver 3,50. undrar om någon ute har den sparat och kunde skicka den till mig. jag har 3.60 men den verkar inte fungera heller.

tackar tackar

Jag som hade glömt att spara mitt ver 3,50. undrar om någon ute har den sparat och kunde skicka den till mig. jag har 3.60 men den verkar inte fungera heller.
Googla på GPSMAP60CSx_350.exe så lär du hitta den någonstans. Jag har en del men tyvärr bara för 60Cx....

Cn2009

Har varit less på gpsen. nu efter mycket trial och error , har jag lyckas att få igång den med engelsk meny. efter jag har flashat om gpsen , jag la den på fönster bräda och låter den uppdatera från sateliten. plöstsligt fick jag swedish grid med RT90 på menyn. nu fungerar den med engelsk meny men inte svensk. hoppas nå¨gon ute har en lösning till detta .

zoli

Senast ändrad:
Jag svarade ogenomtänkt och utan att läsa igenom hela tråden. Därför raderade jag mitt inlägg. Men det gick inte att skriva raderat bara en gång, det blev för få tecken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips