Problem med bluenav till meridian

Jag har köpt en Meridian Color och till det ett SD kort med Bluenav Local Chart sjökort. Men hur gör jag för att använda kartan på kortet?? Jag har stoppat i kortet, men jag ser inget som tyder på att kartan skulle innehålla sjökortsinformation så som djup, grund etc.

Jag börjar nästan misstänka att jag har fått ett tomt kort.

Någon som har några tips?

du måste gå in under inställningar där finns ett kommando karthjälp eller liknande och aktivera din karta. Har inte min meridian här nu men återkommer efter lunch med bättre beskrivning

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
MapSend BlueNav

När du zoomar in på kartan närmare än 1,4 nm så kommer sjökortsdetaljerna att framträda i din display.

Det visade sig vara fel på kortet, det fanns helt enkelt inget sjökort laddat på kortet....

Så nu väntar jag på att få ett nytt kort med rätt karta laddad!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips