Prisvärda kläder

Efterlyser tips på prisvärda friluftskläder. Det måste ju finnas fynd att göra eller? Att en "skogsbyxa" för 1500 spänn är toppen både i design och funktion borde ju inte komma som någon överraskning men finns det någon för 500? Kom att tänka på detta apropå en del diskussioner om både kläder och annan utrustning, märken och pris. Vad säger ni...

Anna
 
Om man vet vad man ska titta efter, och inte bara tittar efter märken, så går det väldigt bra att hitta prisvärda kläder.
Mina favvoleverantörer av prisvärda grejer är Everest (Stadiums eget märke) och Itab http://www.gallerian.org/itab2/

Itabs fjällbyxa blir ofta hyllad här i forumet, och min nyinköpta vindfleece från Everest är supersnygg och suverän i skidbacken (även om jag inte skulle använda den för "riktiga" friluftsaktivitet).

Men för både Itab och Everest gäller alltså att man vet vad man ska titta efter, eftersom det ryms en hel del smäck i sortimenten.
 
Kolla in taiga...

.. i Varberg. De gör funktionskläder åt yrkesfolk som t.ex. polisen. Inte alltid senaste hightech, men prisvärt.

Anders
 
Itab passar jag mig numer noga för, men de har tydligen några flaggskepp varav fjällbyxan är ett.

De stora sportkedjorna: Stadium, Team Sportia och Intersport har grejor som kan funka. Sen finns ju militäröverskottsaffärerna och som sagt postorderfirmorna såsom Engelssons m.fl. Sist men inte minst finns ju nätet där man kan få tag i exempelvis utländska nätbutiker med märken som inte förs här hemmavid.

Om inte detta räcker finns det ju alltid symaskiner och tyger att göra sina egna alldeles unika grejor med. Dock kan de bli så jäkla unika att folk skrattar ihjäl sig åt dem. Om man har otur vid maskinen vill säga. Vilket man allt som oftast har.

/ G
 
Prisvärda kläder.

Precis som Martin säger så slår jag ett slag för Everest,de gör mycket prisvärda produkter(bara man vet vad man skall se efter i material val)Har själv Everest kläder o rygga o det är jag mycket nöjd med.

Annars så kan du gå in på http://www.wildo.com har oxå prisvärda prylar o utrustning.

Man kommer mycket långt med dessa prylar.

Lycka till /Nicklas
 
tigertamjaren; sa:
Itab passar jag mig numer noga för,

/ G

Hmm varför .. får själv intrycket av att deras hemsida kunde vara lite mer utvecklad - men vad är dina dåliga erfarenheter - för oss som inte vill gå på en nit...
Mvh
/Henrik
 
Angående Itab så finns det säkert bra produkter.

Men det handlar om hur kvalitetsmedveten man är och vilka krav man har.

Det finns mycket smäck där. Jag gjorde en beställning men skickade tillbaka nästan allt trots att det var på rea och knappt kostade någonting. Kvalite men TUNGT var intrycket av några grejor. Jag behöll en tröja som jag bara använt en gång på grund av att den är helt värdelös. De brallor som jag behöll har gått sönder trots att jag inte använt dom.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Damberg Prisvärda kläder-tråden Kläder 5
Tobias.H Prisvärda vandringsbyxor Kläder 18
desireman Prisvärda vandrings/trekking byxor! Tips? Kläder 12
MagArne Prisvärda vandringsbyxor Kläder 12
rakel prisvärda skalhandskar! Kläder 9
Novisenvidspisen Tåliga kläder för skogen Kläder 16
Elvah Luktfri impregnering av kläder Kläder 0
gundj Söker myggsäkra kläder. Kläder 9
Livetiskuggan Storlekstabell kläder Kläder 3
_Mirella_ Hjälp att välja kläder Kläder 22
Likelaika Taiga kläder Kläder 2
Nyburgaren Insektsmedel att impregnera kläder med? Var finns det? Kläder 26
Jonsey Råd om kläder för vinterfjälltur Kläder 21
qy Hur man väljer kläder för vandringar Kläder 1
poijjan Kläder för 9 dagars fjällvandring, hjälp Kläder 12
sanoj89 För lite kläder för fjälltur? Kläder 8
ulfhe Merinoull-kläder Kläder 21
Tundraman Kläder för turskidåkning i fjällen... Kläder 21
rJohansson Få bort noppar från ull kläder? Kläder 4
85662 Pris för lagning av kläder hos Fjällräven? Kläder 2
rJohansson Förvara kläder i ca 1-2år? Kläder 15
sofus81 Nya kläder inför sommarens vandringar Kläder 18
sloman Kläder vid lägerelden Kläder 8
rJohansson merinoull kläder och galgar? Kläder 5
thomas.vastervik Bambu kläder Kläder 25
Alejandr0 Vad skulle ni specifikt använda för kläder för en augustivandring i Kebnekajse? Kläder 15
Riddleo Kläder för vandring och friluftsliv. Kläder 10
Davva2 Snygga UL-kläder som också kan användas som citykläder i varmare länder Kläder 25
Chrabban Kläder till vandringen Kläder 29
Tritorn Storlek på Mammut kläder Kläder 10
maria83 Råd: Kläder i Abisko i feb Kläder 7
lina__85__hotmail.com Kläder för inkaleden? Kläder 7
Mekaren Hjälp med kläder och material i vinterjacka Kläder 4
Jörgen64 Kläder av siden Kläder 4
GAVIAARCTICA Miljövänliga, klimatsmarta och etiska kläder Kläder 47
djungelPete Windy Peak kläder? Kläder 0
jotho Tar gärna emot tips på vind/myggtäta kläder. Kläder 15
n1ghtcrawler Black Diamond släpper kläder Kläder 0
baffinguarapo kläder på vintervandring? Kläder 12
3056Claesson Impregnering kläder Kläder 1
Bulingen Regntäta kläder med andasmembran är bara nys/skröna/lurendrejeri! Kläder 127
Glännman Kläder Sarek v.30-31 Kläder 4
Stfn Kläder för lång överkropp Kläder 6
erik555 Hur mycket kläder? Kläder 8
Svenofuch SilverShield-kläder med ZeroLoft aerogel Kläder 3
Mattias1981 Imprenex sportwax till kläder?? Kläder 0
samuel99 Kläder för tropisk värme? Kläder 19
everest4ever Kläder Kläder 1
kälkåkarn Kvaliten över Norrönas kläder? Era erfarenheter Kläder 9
dangerousdave Kläder för storvuxna? Kläder 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.