Prisvärda kläder

Efterlyser tips på prisvärda friluftskläder. Det måste ju finnas fynd att göra eller? Att en "skogsbyxa" för 1500 spänn är toppen både i design och funktion borde ju inte komma som någon överraskning men finns det någon för 500? Kom att tänka på detta apropå en del diskussioner om både kläder och annan utrustning, märken och pris. Vad säger ni...

Anna

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Om man vet vad man ska titta efter, och inte bara tittar efter märken, så går det väldigt bra att hitta prisvärda kläder.
Mina favvoleverantörer av prisvärda grejer är Everest (Stadiums eget märke) och Itab http://www.gallerian.org/itab2/

Itabs fjällbyxa blir ofta hyllad här i forumet, och min nyinköpta vindfleece från Everest är supersnygg och suverän i skidbacken (även om jag inte skulle använda den för "riktiga" friluftsaktivitet).

Men för både Itab och Everest gäller alltså att man vet vad man ska titta efter, eftersom det ryms en hel del smäck i sortimenten.

Kolla in taiga...

.. i Varberg. De gör funktionskläder åt yrkesfolk som t.ex. polisen. Inte alltid senaste hightech, men prisvärt.

Anders

Itab passar jag mig numer noga för, men de har tydligen några flaggskepp varav fjällbyxan är ett.

De stora sportkedjorna: Stadium, Team Sportia och Intersport har grejor som kan funka. Sen finns ju militäröverskottsaffärerna och som sagt postorderfirmorna såsom Engelssons m.fl. Sist men inte minst finns ju nätet där man kan få tag i exempelvis utländska nätbutiker med märken som inte förs här hemmavid.

Om inte detta räcker finns det ju alltid symaskiner och tyger att göra sina egna alldeles unika grejor med. Dock kan de bli så jäkla unika att folk skrattar ihjäl sig åt dem. Om man har otur vid maskinen vill säga. Vilket man allt som oftast har.

/ G

Prisvärda kläder.

Precis som Martin säger så slår jag ett slag för Everest,de gör mycket prisvärda produkter(bara man vet vad man skall se efter i material val)Har själv Everest kläder o rygga o det är jag mycket nöjd med.

Annars så kan du gå in på http://www.wildo.com har oxå prisvärda prylar o utrustning.

Man kommer mycket långt med dessa prylar.

Lycka till /Nicklas

tigertamjaren; sa:
Itab passar jag mig numer noga för,

/ G

Hmm varför .. får själv intrycket av att deras hemsida kunde vara lite mer utvecklad - men vad är dina dåliga erfarenheter - för oss som inte vill gå på en nit...
Mvh
/Henrik

Angående Itab så finns det säkert bra produkter.

Men det handlar om hur kvalitetsmedveten man är och vilka krav man har.

Det finns mycket smäck där. Jag gjorde en beställning men skickade tillbaka nästan allt trots att det var på rea och knappt kostade någonting. Kvalite men TUNGT var intrycket av några grejor. Jag behöll en tröja som jag bara använt en gång på grund av att den är helt värdelös. De brallor som jag behöll har gått sönder trots att jag inte använt dom.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips