Priser på mat i STF stugor

Lite nyfiken på hur mycket mat man skall släpa på under stugtur på vinter. STF måste givetvis ha betalt för sälja på avsides platser men någon som vet vilka priser det är så man kan planera vad man skall ta med?

Tidigare har STF haft en prislista med proviant på sin hemsida, men jag kan inte hitta den nu efter att de gjort om sin hemsida? Utbudet varierar dock mellan stugorna, mer info i länken nedan och räkna inte med att allt som står i listan verkligen finns kvar när du kommer dit. Det är ganska vanligt att vissa produkter tar slut under sommaren och inte fylls på förrän det är skoterföre igen. Prismässigt är det min erfarenhet att du får räkna med dubbla priset mot hemma i lokalbutiken.
https://www.svenskaturistforeningen...g-fjallstugor/utbud-i-fjallstugornas-butiker/

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nytt för i år är att de kommer sälja lufttorkade mixer som blåbärspannkakor, kladdkaka och grönsaksmixer i de fjällbutiker med lite bredare utbud. Priserna ska vad jag förstår vara samma som på webben och Naturkompaniet.

Tidigare har STF haft en prislista med proviant på sin hemsida, men jag kan inte hitta den nu efter att de gjort om sin hemsida?
Den finns troligen inte längre, men ... jag har sparad den på min dator.
Priserna är troligen inte helt aktuellt längre och utbud kan variera med tiden, men den ger viss information...

Henning

Bilagor

• Kopia av 2014 BUTIKSPRISER till gäst.pdf
    58.2 KB · Visningar: 1,012

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips