Pris på Tarptent Double Rainbow

Skulle någon vänlig själ kunna tala om för mig hur mycket ett Double rainbow tält skulle kosta mig hela vägen hem till dörren i Sverige, dvs med tull o fraktavgifter inräknade? Tack på förhand! Jonas
2770 SKR landade allt på om nån skulle undra. Packar upp tältet i skrivande stund och uttrycket "flortunnt" ligger nära till hands för någon som Hillebergat dom senaste 20 åren. MVH//Jonas

Nu ska jag köpa mig ett!

Försökte hitta det i tysk webshop för snabbare och billigare frakt men det verkar inte finnas i lager någonstans.... Exempel:
http://www.sackundpack.de/product_info.php?products_id=3101
http://www.trekking-lite-store.com/trekkingshop/Zelte/TarpTent-Double-Rainbow::72.html

Vet någon om det går att beställa utan att blanda in USA?

Jag har ivf bestämt mig för att skippa liner (köpa det senare om det verkar behövas). Väljer Carbon-pinne för 15$ extra vilket minskar vikten med 56 gram.

290$ + frakt 65$ skulle då (enligt Tullverkets kalkyl) för mig bli 3146 SEK.

Uppföljning: Köpte på Tarptent.com och det gick fint!

Tältet är enligt hemsidan "backordered 3 weeks", men kom ändå snabbt.
Beställde 11/6 och pengar reserverades på kortet.
Tältet skickades från fabriken 27/6 (16 dagar efter beställning)
Och kunde hämtas hos mig på Coop 3/7 (6 dagar efter utskick)

Priset? Lägre än jag trodde. 275$ + 65$ i frakt blev 2288 kr.
På avin tillkom "Postens avgifter" med 100 kr. Och eftersom Tarptent bara angav 100$ som värde på paketet blev "Tull/moms" 161 kr.

Summa: 2549kr och 22 dagars väntan.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Uppföljning: Köpte på Tarptent.com och det gick fint!

Tältet är enligt hemsidan "backordered 3 weeks", men kom ändå snabbt.
Beställde 11/6 och pengar reserverades på kortet.
Tältet skickades från fabriken 27/6 (16 dagar efter beställning)
Och kunde hämtas hos mig på Coop 3/7 (6 dagar efter utskick)

Priset? Lägre än jag trodde. 275$ + 65$ i frakt blev 2288 kr.
På avin tillkom "Postens avgifter" med 100 kr. Och eftersom Tarptent bara angav 100$ som värde på paketet blev "Tull/moms" 161 kr.

Summa: 2549kr och 22 dagars väntan.

Ungefär samma pris som när jag också beställde Double Rainbow från Tarptent för ett par år sedan. God tur med nya tältet! :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips