Pris för lagning av kläder hos Fjällräven?

Hej!

Jag tänkte kolla vad ni som skickat in kläder till Fjällräven för lagning fått betala?

Jag har en Keb-byxa bortom garantiperioden som fått ett stort hål mitt på väven på ena skinkan. Jag tänkte försöka få dem att byta ut hela väven istället för att lappa, men undrar så klart vad det kan tänkas kosta.

Jag har självklart försökt ta det med Fjällräven men det har visat sig lönslöst. Det kommer bara ett standardsvar som säger att de vill titta på byxan för att se om det är ett garantiärende, trots att jag talat om för dem upprepande gånger att så inte är fallet :)

Tacksam för erfarenheter!

Mina Grönlandsbyxor var helt utslitna i baken och med stora hål efter senaste Sarekvandringen (G1000 väven tål nötning ganska dåligt), så jag lyckades få fram lite G1000 tyg från Fjällräven och lämnade in byxorna till den lokala skräddaren. Han tog 200kr för att laga byxorna, och då dubblade han tyget i hela bakpartiet (som på ex Vidda byxorna), mycket proffsigt och snyggt:)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det vore så klart jättesmidigt om de kunde undanvara lite väv. Ringde eller mailade du Fjällräven eller hur fick du tag på material? :)

Vad gäller skadans uppkomst har jag inga invändningar, jag åkte sju åttahundra höjdmeter kana nedför en sluttning med lavakross. Fantastiskt kul, men inte så snällt mot skodon och byxor.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips