Primus gasbrännare

Är primus Mimer Stove nånting att ha? Cervera rear den i kit med två kastruller o stekpanna för 339:-.

Är inte sugen på toppbrännare egentligen och har två Tangia, men bara en brännare. Tänker mig denna mer som extrakök på picknick, då man kanske är många o behöver en extra låga.

Nu står det att den är tillfälligt slut, men ifall den kommer in igen.

Jag har ett par Primus toppmonterade. Dessa har (hade, innan jag tog bort dem) piezotändare som snabbt gick sönder. Annars är köken okej. En fördel med just detta kök är att den har en stor uppvärmningszon. Det har jag saknat på de kök jag har. Vikten har jag inte kollat, de jag har väger under 100 gram.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Med två trangia så kolla på Primus Trail Essential brännaren. Du har redan minst 3-4 kastruller samt antagligen någon kaffepanna och stöden på de bredare primus har inga problem att klara lite bredare kastruller från trangia

Har litet inbyggdt vindskydd och bred flamma och bra pris,du skulle ju ej bära långt och skulle man göra en jfr med lätt brännare med samma vindskydd får du nästan betala 3x priset och ändå sämre vindskydd.
Effekten är ju 2800 W och räcker till stor kastrull och ändå ok koktid.
Rekommenderar den till det mesta utom tur då du har vågen på bordet när du packar el ska ha liten hög smal kastrull som kök och övriga små utr.som tändstål som jag Alltid har med fast pietzo tändare på senare inköp samt til ev brasa om gas tar slut eller brännare slutar fungera.

Nä, ska inte bära alls. Som sagt, picknick när man är ett gäng och kanske vill ha flera kök igång. Vill inte skita ner mina fina duosal genom att köra spritbrännare i det ena köket. Men det bidde en tumme. Nu har de tagit bort sidan helt.

Tack för infon ivf. Kanske håller span på om det dyker upp nån trangiabrännare på rea istället.

Helt OK brännare om man inte bryr sig om vikten.
Stor och fin "kokplatta" med någorlunda vindskydd.

OKQ8 brukar ha den där brännaren på var och varannan mack (åtminstone i norra Sverige), bara så du vet =)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips