primus express stove

Någon som råkar ha ett till hands? Köpte ett idag och beger mig ut imorrn. Fungerar som det skall men har ett "oseriöst" läte när man skakar på det :). Det låter som att det är ett flertalet brikor som ligger löst i själva brännaren. Är ny gasanvändare så undrar lite smått ifall någon vet något om detta? Verkar inte vara det lättaste köket att skruva isär ifall man vill få ihop det igen.

kan också nämna att jag köpte ett top-monterat gaskök på runt 100g ifrån everest för 49kr!!! idag. Prövade det fungerade perfekt, men visst vet vad man får, det var väl inte den bästa kvaliteten men fungerar oh får då hänga med som bakup på kajakturen.

Lev gott och framför allt: Simma lungt!

Primus

Hej!
Är det möjligtvis ett ETA power express du menar? Beställde ett dylikt från Wild outdoorlife,men det ligger fortfarande på postens uthämtningsställe ,så jag kan inte svara på om det skall vara så.
Återkommer när jag hämtat ut det.

//Lasse//

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!
Är det möjligtvis ett ETA power express du menar? Beställde ett dylikt från Wild outdoorlife,men det ligger fortfarande på postens uthämtningsställe ,så jag kan inte svara på om det skall vara så.
Återkommer när jag hämtat ut det.

//Lasse//

nopp, men det är express stove, troligtvis är det samma brännare men utan skyddet och kastrullerna. Gillar annars konstruktionen skarpt, kändes stadigare än MSR PR, ville heslt ha utan piezo men det var stört omöjligt att få tag i.

Du har nog redan hunnit iväg, men jag svarar så kanske Du läser senare:

Jag har ett precis likadant - inklusive skramlet, så det är nog som det ska. Även mitt är ganska nyss in förskaffat och jag har än inte testat det på tur än. Men snart så...

Express stove är brännaren till Eta Express.

Så tillbaka efter 3dagars kajaktrip, brännaren med optimus terra set höll vad det lovade. Köket fungerade föredömligt, gasolpremiär för en inbiten trangia och fotogenköksanvändare, har aldrig riktigt varit förtjust i tanken at tinte veta hur mycekt jag gjort av med men det är väl en vanesak.
Någon som vet ifall man kan köpa dessa gasoltuber billigare, med bibehållen säkerhet såklart, biltema kanske?

Samma gas halva priset

Biltemas gas har samma blandning som primus four season men kostar 39,90 (mindre än halva priset) för den stora flaskan.

Japp det är väldigt liten skillnad mellan primus powergas och biltemas 17-613/14 och motiverar på inget sätt den dubbla priset för primusgasen.

Och primus '4 season mix' är klart att lova lite för mycket om man tänker vintercampa - '3 season mix är närmare sanningen', man kommer betydligt längre på 17-602 i minusgrader om man kan hantera flaskformen (går precis med trangia 27 med gasbrännare) och är inget för toppmonterade kök.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips