Popup tält för kamin Bereg UP-2

Hej
Hittade ett popup tält på nätet jag är intresserad av
Finns i sverige, tillverkad i Ryssland, med innertält samt kan
användas med kamin.
Någon som har erfarenhet av tältet.
Bifogar en bild.

Bilagor

• bereg.jpg
    bereg.jpg
    75.8 KB · Visningar: 1,063

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tanken är att ensam dra ut till "skogs" i bil med kamin, yxa etc
alla årstider och på ett enkelt sätt kunna sätta upp tältet.
Har nu en tentipi safir 9 som blir omständig att sätta upp ensam, speciellt om man snabbt vill riva campen..

Upplever inte Tentipi som speciellt omständig, vare sig att riva eller sätta upp, har iof ett 5bp från tiden dom hette Moskoselkåtan. Har du kollat på isfisketält? Vad jag förståll är det pop-up konstruktion på dom och används ofta med kamin. Finns även med isolerad duk.
Tältet på bild har jag dock aldrig sett.

Upplever inte Tentipi som speciellt omständig, vare sig att riva eller sätta upp, har iof ett 5bp från tiden dom hette Moskoselkåtan. Har du kollat på isfisketält? Vad jag förståll är det pop-up konstruktion på dom och används ofta med kamin. Finns även med isolerad duk.
Tältet på bild har jag dock aldrig sett.

Tänkte först en ny mindre tentipi och har även kikat på isfisketält, men ryssen ser onekligen intressant ut.
Hade hoppats att någon här på forumet haft erfarenhet av märket.. Kommer iaf åka och titta på den om ett par veckor.

Jag har också funderat under ett längre tag på denna, har du hunnit kolla på den?

Beställde ett UP-2 med lilla kaminen från Umeå Offroad i förra veckan. Tältet och kaminen är på väg och jag borde få det under nästa vecka (var först för snål och hoppade vintergolvet, men har jag mailat och meddelat att jag ångrat mig så förhoppningsvis kommer även det inom kort).

Har läst alla recensioner och sett alla filmer på youtube (inkl de på ryska, maskinöversatta till engelska). Det är lite en av en chansning men den bild jag skapat mig bär att det är en unik produkt med hög kvalité (även ett högt pris, ligger i samma prisklass som ett Hilleberg Keron 4, inga övriga jämförelser!).

Planerar att återkomma med bilder/film så fort jag fått hem det. Första testet blir nere vid havet (ca 1 km från huset). Därefter skogen på fastlandet och förhoppningsvis norra dalarna i mars/april.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips