Poles apart

Skidstavar alltså. Slalom åkning...för länge sedan 125cm. Telis försökte med teliscopiska av olika slag & med varierande längde & livslängde...men all hade samme öde... dog frmförallt i puckle pist. Kommit fram till 120cm fasta som avvägning mellan kortare för piste bruk, praktist i liftkö & med "rätt" truget bra i & utanför pist. Jag vet att det är traditionellt som telis åkare att ha telescopiska men min erfarenhet är att de kollapsa på just det värsta lägget.

Hur gör ni, vad har mi prövat, vilka märke. Pete

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
öringen; sa:
Teleskopstavar används enbart på topptur. Pist + teleskopstav = dyr erfarenhet

Jag har haft mina sherpa-3 i snart fem år och kört stenhårt med dom både i pist och offpist. aldrig varit några problem eller att dom gått sönder...

Fasta vid all åkning. Billigast möjliga eftersom jag avverkar 2-3 stycken en normal säsong.
Enda gången jag önskar jag hade teleskopiska är när man har långa transporter på platten, dvs utan stighudar.

Låter bekant...

...haft fler par stavarinklusive av ett par köpt i frankreike som var "unbreakable"...

...nästan höll en vecka. Ser rätt av om man åker med blandad par också.
Pete

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips