Point 65

• Trådstartare nybergjo@hotmail.com (Johan)
  • Start datum

nybergjo@hotmail.com (Johan)

Gäst
Hej,
Är nybörjare på kajakpaddling och har testat Sea-Lion, plast kajak och Ice-Floe i glasf. Har sett att Point 65 säljer prisvärda kajaker men undrar om någon har erfarenhet eller tips för en nybörjare med endast 4 turer bakom sig?

Johan

kajakbyggeri@hotmail.com (Håkan Johansson)

Gäst
Två råd.

Bygg en Grönlandskajak eller baidarka! Jag lovar, du blir inte besviken!
Man blir snart alltför erfaren för att titulera sig nybörjare. I alla fall ur balans synpunkt. Och kajakens själva grundidé är att man skall ha kroppskontakt med den och havet.

Jag har menat det förut och jag säger det igen, många sk. havskajaker är som Disney-versionen av Pippi-Långstrump.

Men du, pröva dig fram, hasta icke.

Hälsningar,
Håkan på Kosterfjordens Kajakbyggeri utanför Strömstad.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

kajakbyggeri@hotmail.com (Håkan Johansson)

Gäst
Två råd.

Bygg en Grönlandskajak eller baidarka! Jag lovar, du blir inte besviken!
Man blir snart alltför erfaren för att titulera sig nybörjare. I alla fall ur balans synpunkt. Och kajakens själva grundidé är att man skall ha kroppskontakt med den och havet.

Jag har menat det förut och jag säger det igen, många sk. havskajaker är som Disney-versionen av Pippi-Långstrump.

Men du, pröva dig fram, hasta icke.

Hälsningar,
Håkan på Kosterfjordens Kajakbyggeri utanför Strömstad.

Fakta

Visst är det härligt med människor som tycker att deras åsikter är den enda rätta. Föregående inlägg är rätt för honom, men inte nödvändigtvis för dig. Point65 som du nämner är en prisvärd kajak, som faktiskt har skaplig kvalité. Du ska absolut provpaddla den. Sedan tycker jag att om du har tid att vänta lite med inköpet, ska du prova alla modeller du kan komma åt. Jag har testat en del på sistone, och det är väl värt besväret.
Valet av kajak är naturligtvis beroende på vad du ska använda den till. Jag kan inte räkna upp en massa modeller som jag tycker passar utan att veta vilken typ av paddling du har tänk ägna dig åt.
Men maila gärna om du vil diskutera saken
//Niklas
madnick@rocketmail.com

Bra köp!

Pointen är en bra kajak och man får ett trevligt bemötande av säljarna!!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips