Plurr på konstfrusen bana

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Nu drar du lite väl många miljoner människor över en kam.

Det finns dessutom säkert många här som jumpade på isflak i sin ungdom.

Jag jumpade på isflak i min barndom, inte ungdom - jag var 9 år gammal. Det gick bra (dvs jag hade tur) - men det underlättade nog att jag var liten och vägde ganska lite.

Men visst har du rätt i att jag generaliserade för hårt. Å andra sidan har jag inte hört något om långfärdsskriskoåkning i Ryssland - har nån annan hört något?

Appropå

långfärdsåkning i Ryssland så finns organiserad åkning i St Petersburg. Jag har dock inte hört något från dem i år.

Något företag erbjuder också skridskoturer på Bajkalsjön i Sibirien.

Jag tycker den ryska filmen var härlig. Att jumpa är roligt och inte alltid farligt.

Rubriken i filmen "Thin Ice" är ju helt missvisande. Är det som här tjock is har man lite tid på sig att kliva av små flak innan de sjunker.

Thure

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.