Plastluckor Trapper Kanot

Hej!

Aldrig ägt kanot förut så ursäkta okunskapen och om jag benämner någonting fel. Men idag köpte jag en kanadensare i fint skick för en billig peng. Googlade runt lite på AB Armerad Plast Tillberg och kom fram till (på det här forumet) att det är en Trapper.

Har lite frågor jag gärna tar emot svar på om någon kunnig vet!

1. Plastluckorna till förvaringsutrymmena trasiga båda två och jag kom fram till att "Plastluckorna till förvaringsutrymmena går tyvärr inte att få tag på längre." via Trappers egna reservdelssida: https://trapperkajak.se/trapper-reservdelar/

Jag undrar om det är någon som har tips på hur man kan fixa det eller rent av fixat det själv och kan tipsa om hur. Bifogar bild på ena locket.

Täcklock.jpg

2. Den har lite mellanrum mellan undersidan och toppen och undrar om det är någonting att oroa sig över. Jag skrapade ur mossa men ingenting värre än så. Bifogar bild på sidan.

Sida.jpg

3. Undersidan har en skavank, jag gissar att sånna inte ska vara något att oroa sig över men lika bra att dubbelkolla när jag ändå är igång! Är det något att göra nått åt?

Underdel.jpg

Tacksam för svar!

Till luckan kan du ta ett stycke kapellväv/gummerad presenning eller liknande. Dra en spännrem runt, eller ännu hellre en gummilina/gummistropp. Linda två varv så tätar det.

Skadan bör du åtgärda, annars blir den större med tiden.
Låt torka ur ordentligt och laga med rätt produkter. Jag är litet rostig på produktsortimentet, men det finns lämpliga produkter i handeln. Någon form av lagningsmedel för glasfiberbåtar och helst ett par remsor glasfiber också.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Till luckan kan du ta ett stycke kapellväv/gummerad presenning eller liknande. Dra en spännrem runt, eller ännu hellre en gummilina/gummistropp. Linda två varv så tätar det.

Skadan bör du åtgärda, annars blir den större med tiden.
Låt torka ur ordentligt och laga med rätt produkter. Jag är litet rostig på produktsortimentet, men det finns lämpliga produkter i handeln. Någon form av lagningsmedel för glasfiberbåtar och helst ett par remsor glasfiber också.

Tack för svar!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips