Plastic rygga

Vad är de här för klenod?

Bilagor

• DSC_1171.jpg
    DSC_1171.jpg
    73.2 KB · Visningar: 381
  • DSC_1170.jpg
    DSC_1170.jpg
    64.9 KB · Visningar: 391

D300

Avstängd
Soppa

Ser utvsom en sån där som lottorna och hemvärnet serverade soppa ur förr i tiden

Mat på väg...

Min första tanke var också att det var någon form av "Matbärare"...kan vara en gammal raritet du har snubblat över. För jag har Aldrig mina år till trots i försvarsmakten sett något liknande :)!

Kont

Det är en "modern" 80tals kont, brukar användas till bärplockning. Jag har en gammal en i trä på vinden.

Låter vettigt, påminner då i funktionen om korgarna som vinplockarna bär på ryggen.
Bara att tömma lingonplockaren bakom huvudet, ner i det öppna hålet...

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips