Plast...?!

Jag inhandlade ett par Trezeta TFK 201:eek:r för ett grymt bra pris på North Star Tradeing uppe i norr. Jag har klättrat Mount Blanc med dessa och varit ute en hel del. Min kompis körde med ett par Scarpa läderskor och han frös i dem. Jag höll mig varm som en Varma koppen i mina. Då hade jag bara två par stumpor på mig. Har tyvärr inte hunnit klättra så mycket is med dem ännu (inte så mycket is i Kristinehamn just nu). Men de är grymt sköna och varma att ha på och tänker du även anväda dem till lite glaciärvandringar så anser jag att de är det mest prisvärda köpet. Jag kommer ha dem tills de spricker...

Tjolla hopp!

/m

Kul att höra!

Går själöv och funderar på att köpa dessa skor så det var kul att ha en utvärdering.
Vad har du för stegjärn till?

Tacksam för svar
MVH Björn

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips