Plask! Gamla gubbar ska int paddla racers.

Vilken fin miljö du paddlar i Putte! Filmen blir ännu bättre med en riktig träkajak. 5 paddlar!
Att köra med kamera i fören (eller aktern) är faktiskt riktigt givande. Har kört lite med en Panasonic FT-1 monterad på förskeppet. Med ett 8GB kort klarar den över en timmas filmning.

Tack

Jag hoppades få vägledande kommentarer för att förbättra min teknik med hjälp av filmerna och det har jag också fått. För mig har filmandet varit mycket nyttigt. Att filma från aktern har inte slagit mig, det får jag prova.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
:)

Jättekul att se, man blir sugen på att testa själv Jag håller med Arneri, 5 paddlar :)
Är på väg att skaffa en Olumpus Tough så jag ska prova att filma också.

Jao, jag är väl medveten om att det kanske är för sent för mig. Att talang/ålder-kurvorna pekar helt fel :). Jag kommer inte grina allt för mycket om den blir stående efter det visar sig att jag inte fixar det, utan vara nöjd att jag i alla fall försökte. Men jag tänker ge det ett seriöst försök i alla fall, och jag är ganska tålmodig av mig. Det finns ju några motionspaddlare out there som visat att det är möjligt. Om det beror på att de har onormalt god grundtalang jämfört oss andra "gamlingar" är ju svårt att veta...

Detta med folk som i vuxen ålder börjar paddla slätvatten som motionsform är nog en tämligen smal företeelse, även om den kanske är växande, så det finns inte så jättemycket erfarenhet att ta del av. Så man vet ju inte vad X är i "X av 10 som börjar med slätvatten efter 30-årsåldern klarar inte träna upp balansen för att klara 46 cm breda kajaker". Jag tror inte att jag har balanstalang över genomsnittet, så det vore ju fint om X är 5 eller lägre :).
Började paddla vkv100 vid 65 efter att ha börjat med zedtech 55 vid 58, och citius 48 vid 60. Varje byte har varit vingligt. Men VKVn går att paddla så länge det inte är några vågor från sidan! Kul är det! Börja på badstranden med att sitta i kajaken o hålla balansen med paddeln. Bra kontakt med fotstödet är A och O. En liten halvfylld vattendunk på botten i början funkar, man tömmer ut lite vartefter det känns bättre. Svårt att gå från stillastående till att paddla, ge inte upp, öva på! När det väl funkar o man får till paddlingen med rotation och bra isätt så känns det ( ibland) stadigt. Känslan är samma som när man lärde sig cykla som liten!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.