pjäxor

hansekstrom@hotmail.com (Hans)

Gäst
Jag har köpt ett par scarpa T1 som klämmer över foten och undrar om Gara eller CX2 också gör det, jag har bytesrätt till den 25 dec, så det är inget problem. Vilka nackdelar finns på pjäxorna och töjer T1:an ut sig eller är det bara att byta? Jag kommer inte att gå på tur så jag ska ha ett par höga plast pjäxor, finns det fler märken än de jag har räknat upp och finns de att köpa i närheten av Borlänge (vet bara var scarpa och garmont finns)?



/Hans
 

mountainman@spray.se (Mountain Man)

Gäst
Åk till Falun!

Om dina nya T1or klämmer skall du absolut lämna tillbaka dem. Innerskon kommer att töja sig en del men klämmer den beror det troligtsvis på att skon inte passar din fotform (eller att du har fel storlek...) och problemet kommer kanske att kvarstå även efter inåkning av skon. Dumt att chansa!


Jag vet inte hur det ser ut i vinter. Men förra säsongen hade Cykel & Fjäll i Falun, Scarpa och Crispi. Intersport i Falun, Garamont och Crispi. Ta dig god tid att prova igenom de olika modellerna och välj den sko som passar din fot bäst. Den skall sitta tajt utan att klämma... se tidigare inlägg!


Jag förespråkar höga plastpjäxor även för nybörjare och Scarpa T1 är en mycket bra sko. I början kan man köra med skon uppspänd och skaftet "löst" för större rörelsfrihet, när man börjar få snits på åkning är det bara att spänna åt för ökad kontroll. :)


MVH/MM
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.