Påsk i Skåne

"Anna i Ystad" har föreslagit en vandring i påsk, någonstans i Skåne. Mer än så är inte sagt.

Jag tycker det låter som en god idé. Finns det någon mer som har planera på aktivitet under påsk och som raggar sällskap på Utsidan?
 
Jag är öppen för förslag. Relativt nybliven skåning så inte hunnit med så många turer runt länet än. Söderåsen har jag inte besökt.
 
Jag och en kompis ska ut i påsk. Sticker ut på måndag (annandagen) och kommer att vara ute till på torsdag. Vi kommer att gå från Simrishamn och följa kusten norr till Brösarp för att sen vika av inåt och gå mot Sjöbo. Hoppas det inte blir för kallt :)
 
Jaha. då har man varit hemma en dag efter vandringen. Det som skulle bli en skön och solig vårvandring blev istället en vandring i snökaos med riktigt kalla nätter. Iom att jag hara har en sovsäck och den klarar inte såkallt väder så kan jag säga att nätterna var rätt jobbiga :). Vaknade med att tältet hade snöat in rejält..hehehe. Nåväl, det var ändå en bra vandring. Gick ca 7-8 mil och på dagen var det rätt ok väder förutom den andra dagen då det snöade rejält. Annars lyckades vi undvika det mesta av snön då det kom under natten. Nu blir det att planera nästa vandring, undrar vart det bär?
 
Jaha. då har man varit hemma en dag efter vandringen. Det som skulle bli en skön och solig vårvandring blev istället en vandring i snökaos med riktigt kalla nätter. Iom att jag hara har en sovsäck och den klarar inte såkallt väder så kan jag säga att nätterna var rätt jobbiga :). Vaknade med att tältet hade snöat in rejält..hehehe. Nåväl, det var ändå en bra vandring. Gick ca 7-8 mil och på dagen var det rätt ok väder förutom den andra dagen då det snöade rejält. Annars lyckades vi undvika det mesta av snön då det kom under natten. Nu blir det att planera nästa vandring, undrar vart det bär?

Var gick ni?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...