Pappalediga i Karlstad??

Hej!

Har precis börjat min pappaledighet med min son Leo (8mån) och ska nu vara hemma i över ett år. Jag, han och hunden undrar nu om det finns andra som helst vill cykla, löpträna, vandra, segla m.m. istället för att sitta på café prata om barnmat, blöjor, ömande bröst å dricka latte.... Är absolut ingen extreme idrottare men mer en trött, frilufts-älskande, småbarnspappa!

Tack å hej!

Njae, jag faller väl knappast in under kategorin pappaledig. Men jag blev väldigt glad att se ett sådant initiativ. Vänta bara, jag hör av mig om sisådär tio år om jag bor i närheten då villsäga.

Hursomhelst. Lycka till och skriv gärna om aktiviteter ni kommer ut på. Det kan ju vara en ny kul infallsvinkel på friluftslivet, med hund och småbarn

Per

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jajjemän!
Jag kommer vara hemma med min dotter Tova (9 mån) från mitten av september. Löpträning är inget för mig, men däremot att segla, cykla och vandra. Maila mig om du är sugen på att hitta på något.
/Oscar

Bor visserligen inte i Karlstad utan i Sunne, och jag närmar mig slutet av min pappaledighet. Ska börja jobba i början av december. Hänger kanske med om det är nåt på gång.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips