Pannlampa för byggarbete?

Lampa!

Jag är själv snickare o använder Petzl Tikka. Den kan man ju reglera ljusstyrkan och känns inte på huvudet. Kör på den! Har bara positiva erfaranheter av Tikka i mitt arbete :)

Klätter-snickarn

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Det funkar

väl någorlunda, men inget att rekommendera att bygga på ett torp i total mörker med endast en pannlampa.. Man måste ibland se helheten. Ha åtminstone ett 500watts halogenlampa stående någonstans och pannlampan kommer väl till pass i skuggorna.
Vill man vara extrem så köp en mörker-sikte.. ett stort fördel, man ser laserstålarna i våg och lod väldigt vääldigt bra... Fast priset hamnar ett bra bit över tusenlappen.

Det funkar

väl någorlunda, men inget att rekommendera att bygga på ett torp i total mörker med endast en pannlampa.. Man måste ibland se helheten. Ha åtminstone ett 500watts halogenlampa stående någonstans och pannlampan kommer väl till pass i skuggorna.
Vill man vara extrem så köp en mörker-sikte.. ett stort fördel, man ser laserstålarna i våg och lod väldigt vääldigt bra... Fast priset hamnar ett bra bit över tusenlappen.

Smart! Jag ska tipsa henne om ljusförstärkare :)
Fast de sticker väl ut en del, och kanske inte är supertrevliga när man bonkar i dem i saker.

Drar mig plötsligt till minnes min kompis som myntade begreppet "goggles-party" när han var i Kosovo. Ett bra sätt att kunna ha fest i baracken utan att nån märker nåt.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.