PANIK: Var finns Camping Gaz?

Fisketuren närmar sig. Åker på torsdag. Men min Camping Gaz är slut (har en brännare till Trangia) och ingen här i Västerås verkar sälja annat än Primus.

Någon som vet var man kan få tag i de blå burkarna. Helst i Västerås eller Örebro?

mvh
Håkan Åkesson

Har inte Micro haft dessa... eller var det biltema...? det finns en gammal tråd på detta ämne där någon nämner dessa billiga gasbehållare.

(Du får söka själv...)
/M

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Nja...

Biltema har billiga behållare, men dessa har inte fattning för Camping Gaz. De har ingen fattning alls, utan kräver någon koppling som punkterar behållaren. Har aldrig sett någon sådan, så jag vet inte hur den ser ut.

Vad jag är ute efter är blå behållare som heter tex Camping Gaz - CV470. De brukade förr finnas i hyllorna bredvid primus-flaskorna.

/ Håkan

Jag vet var det finns tror jag...

Jag jobbar på K-rauta i Stockholm och vi saluför dessa behållare, K-rauta i Örebro borde göra det med tycker jag.

Happy hunting!

Heder och tack!

Butiken i Örebro hade, inte Västerås. Nu ska jag knalla in och köpa en behållare.

Tack så mycket för hjälpen!

mvh
Håkan Åkesson

Inte i butiken...

Tack igen...

Lokala Järnia-butiken hade också, men inte i butiken. Man var tvungen att fråga efter den.

Tänk vad bra det är med internet...

mvh
Håkan Åkesson

Liknande trådar

Svar
8
Visningar
498 K
funio@telia.com (Stefan Löwenthal)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar