Pampas kajak samlar skräp

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Mycket bra, Vet att flera uthyrare har kört med samma konsept.
Har plockt skräp från öar varje år när vi paddlat. Sen dumpar jag vid någon av skärgårdsstiftelsens sopstationer.
Fast det bästa vore om alla tog hem sitt skräp.

Mycket bra, Vet att flera uthyrare har kört med samma konsept.

Hej Betula. Vore fint om du kunde hänvisa mig till fler uthyrare där man får rabatt om man samlar in sopor. Finns det några söderöver? Jag har googlat men hittar bara PampasKajak med detta koncept.

Johan

Jag kan inte hjälpa dig med exakt vilka. Jag skrev att jag vet att flera kört med samma koncept.
Träffade ett par i sommras när jag var ute och paddlade. De berättade att de fick rabbatt om de samlade skräp. Detta hände förra sommaren och om jag inte minns fel var detta typ trosa(minns inte exakt) I samma veva att berättade av en segelbåt ägare att han hör att på någon av öarna i stockholmskärgård där man kan hyra oxå hade liknade erbjudande.
Så nästa gång ska jag skriva att jag HÖRT att... För jag kan inte ge ett bättre svar.
Men paret berättade om något som hände ett år tillbaks och pampas har väl bara kört i år? Fast spelar det någon roll iden är ju super bra vem som kör den eller hur...Jag googlade oxå men fann inget.
Kanske någon annan på utsidan kan hjälpa oss.

Plocka skräp är kul

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips