Pampas kajak samlar skräp

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Mycket bra, Vet att flera uthyrare har kört med samma konsept.
Har plockt skräp från öar varje år när vi paddlat. Sen dumpar jag vid någon av skärgårdsstiftelsens sopstationer.
Fast det bästa vore om alla tog hem sitt skräp.

Mycket bra, Vet att flera uthyrare har kört med samma konsept.

Hej Betula. Vore fint om du kunde hänvisa mig till fler uthyrare där man får rabatt om man samlar in sopor. Finns det några söderöver? Jag har googlat men hittar bara PampasKajak med detta koncept.

Johan

Jag kan inte hjälpa dig med exakt vilka. Jag skrev att jag vet att flera kört med samma koncept.
Träffade ett par i sommras när jag var ute och paddlade. De berättade att de fick rabbatt om de samlade skräp. Detta hände förra sommaren och om jag inte minns fel var detta typ trosa(minns inte exakt) I samma veva att berättade av en segelbåt ägare att han hör att på någon av öarna i stockholmskärgård där man kan hyra oxå hade liknade erbjudande.
Så nästa gång ska jag skriva att jag HÖRT att... För jag kan inte ge ett bättre svar.
Men paret berättade om något som hände ett år tillbaks och pampas har väl bara kört i år? Fast spelar det någon roll iden är ju super bra vem som kör den eller hur...Jag googlade oxå men fann inget.
Kanske någon annan på utsidan kan hjälpa oss.

Plocka skräp är kul

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips