Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Pallar/bockar för att få upp kajaken till lagom arbetshöjd
Det är ofta man vil lägga kajaken på någonting när man ska jobba med den. Jag tänker mig typ en sådan där enkel pall, ihopfällbar och med tyg emellan. Med två stycken sådana borde kajaken ligga tillräckligt bra för att meka med.
finns det stälningar. Där jag har min kajak brukar jag lägga upp kajaken ovanpå en mur. Du skulle kunna överväga att bygga en hopfällbar ställning som en sågbock men aningen lägre och med lite bredare "sax" upptill än på en sågbock.
När jag byggde kajak använde jag ett par av IKEAS benbock "VIKA" http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40134371 (hoppas länken fungerar.
Bra, enkel och billig bock som du kan justera till lagom höjd för din längd och/eller olika arbetsmoment.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar