Pakethållare-hjälp tack!

en sak som jag tycker mig se helt glöms bort i era pakethållardiskusioner mm, som kanske var första handsvalet för inte allt för länge sedan, är att återigen blåsa liv i by-smeden.

ni tycks ju gilla modifierade och helt ändamålsanpassad utrustning, när det är uppe på dom här nivåerna, alltså bortåt 2.500:- då kan jag nog lova att ni i princip var som helst kan få en pakethållare tillverkad helt efter era önskemål till samma eller lägre kostnad

har ni ett billigt utgångsläge i form av nåt från biltema el liknande och dessutom lyckas hitta nån fjunig grann-pojke med en mig (mag) -svets kan nog hela arrangemnaget stanna på en totalkostand av 4-500:-

det är lätt hänt att i masstillverkningens tidevarv helt glömma att det faktiskt finns hantverksbetonade alternativ.

Det funkar att bygga egna pakethållare om man känner för det. Jag utgick från de billigaste jag kunde hitta i Marocko. Därefter besökte jag en metallverkstad där jag lånade deras svets. Förstärkte fästena och blev nöjd med resultatet.
Har hört några gånger att hembyggda pakethållare är bara skit och det är Tubus som gäller för riktiga cyklister. Mina pakethållare har funkat 35 000 km så jag är nöjd. Håller kanske inte lika länge som riktiga Tubus men så kostade de mindre än 100 :-

2.jpg

4.jpg

/Stellan

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips