Har planerat fyra dagar paddling med kajak på Torneträsk första helgen i juni. Men börjar få kalla fötter att isen inte har gått, eller att temperaturen är så där. Har just börjat titta på en plan B med kanoten lite längre söderut, då får jag även med hundarna. Har fått tips om Linaälven och Ängeså. Någon som har några andra tips? Med hundar i kanoten föredrar jag att paddla en lugn älv. Målet är att njuta av lugna dagar med smak av sommar i vacker natur
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Padle inom en radie på 3-4 timmars bilfärd från Kiruna
- Trådstartare dr4ug1
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Tack 
Det fanns fortfarande is upp på Nikkaluokta så det blir söderut mot Sjauna. Jag har beslutat att köra till Kaitum och se vad som händer.
Det är sant att det finns mycket att göra med kajak här, men när man lever i det längtar man til det eldorado som du har. Speciellt denna tid på året när det är relativt kallt här och ni har sommartemperaturer (nordnorska mått).
Det fanns fortfarande is upp på Nikkaluokta så det blir söderut mot Sjauna. Jag har beslutat att köra till Kaitum och se vad som händer.
Det är sant att det finns mycket att göra med kajak här, men när man lever i det längtar man til det eldorado som du har. Speciellt denna tid på året när det är relativt kallt här och ni har sommartemperaturer (nordnorska mått).
I Kaitumälven har isen försvunnit utan större väsen av sig har jag hört, och från Kaitum till Killingi är det ju som mest lite strömt och rimligen paddelbart hela vägen. Värre blir det ju sen. Skulle också tro att det är paddelbart åtminstone från Kamaskoski till Kaitum, men det är ju lite jobbigare att ta sig till Kamaskoski. Vet inte heller om alla i är borta hela vägen upp, har bara rapportering från Killingi.
...om alla i är borta hela vägen upp...
"...om all is är borta..." skulle det stå förstås.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg