• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Paddling i Alingsås trakten

Finns det någon som är sugen på att hänga med på kvälls/helg paddling i Alingsås trakten i vår och sommar? Har du ingen kajak kan du låna en av mig då jag har två stycken.

Intressant

Vad har du för kajaker? Jag går i bytestankar och skulle vilja provpaddla några "nya" modeller, och då kanske man kan "göra två flugor på smällen". Har du varit nere i Ömmern och Nedsjöarna någon gång?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Visst hakar jag på någon helg

Det är alltid roligt att testa lite nya vatten och träffa andra paddlare.

Jag bor ju en bra bit bort (Skövde), men jag tittar till Göteborg då och då.

Ja det vore trevligt men jag vill ha fint väder, varmt i vattnet och en bogserlina om jag skulle bli trött! =)

Paddelhelger

Jaha, det verkar bli ett par stycken intresserade. Så det är lika bra att skicka mina bokade helger.

13&14/4 skall jag ner till Gbg för konsert (lö em). Jag kan alltså lö fm och sö.

27&28/4 har jag mina funderingar på att paddla i Kornsjöarna (Dalsland) och träffa folk från Tjörns kajakklubb

12%13/5 kan jag ej (klätterkurs).

25&26/5 blir det paddling till Kosteröarna tillsammans med det gäng som skall paddla mellan Åland och Finland vecka 27. Det går säkert bra att hänga med om ni vill.

29&30/5 måste jag stanna nära hemorten, då jag har telefon-beredskap.

8&9/6 blir det antagligen enkel paddling vid Orust tillsammans med Ålandsgänget.

29/6 är det dags att ta den kvarvarande biten av hoppet över Östersjön. Gjorde turen Sverige-Åland-Östra Åland förra året.

provning

Hej
Kajakerna har jag byggt själv och är av märket Quest. Dom har ett antal år på nacken så att de är nog inga bra test objekt om du vill prova på nya modeller.
/Hans

Ordning o reda

Oj du var välplanerad.
Kan nog inte nästa helg men paddlingen i Dalsland låter kul. Ska bara kolla upp min lilla almenacka så ör jag av mig.
/Hans

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips