Paddling Axmarbruk

Äsch .. fick inte till det med redigeringen .... två inlägg. Tar i alla fall bort den första texten. U'säkta!
[Ändrat av tiddelipom 2006-08-25 kl 09:26]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Området utanför Axmarsbruk med öarnar ut mot Kusön och Kusökalv är naturreservat .. i princip från Gåshällan upp till Granön ... med undantag för lilla arkipelagen med öarna nordost därom upp/ut mot Tupparna.
Som på andra ställen utefter denna del av kusten är det ofta grunda och steniga stränder vilket å ena sidan gör att andra båtar inte gärna lägger till men å andra sidan får man lite lite mer efter bra tältplatser. Några av de inre öarna öarna samt fiskeläget på Kusön är bebodda men min erfarenhet är att de brukar vara ganska tysta och tomma när högsommaren är över.

Ett trevligt ställe att paddla på. Antar att du redan har kollat iläggningsplatser ... vid Axmarsbryggan ute vid krogen har jag för mig att det går bra att lägga i .. och då är man en liten bit ut redan.

Lycka till

Tack för upplysningarna. Lö-sö turen var fin, bra fik på Gåshällan och vi fick en bra tältplats på Kusön och bra iläggning vid Axmarbrygga. Det blåste norr ifrån så det var lite vågigt.
Ann-Katrin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips