Paddla i varmare vatten?

Hej,

vill gärna paddla en vecka i höst, gärna Turkiet eller liknande. Kollade på Grekland men det verkar vara besvärliga vindar där. Någon som har tips eller erfarenhet?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Kroatien?

Har hört att det ska vara fint att paddla i Kroatien, fina ö-världar, lugnare vindar osv. Grekiska öarna är, precis som du misstänkte, rätt blåsiga och stora avstånd mellan (har inte paddlat där men seglat).
Ska ändå snacka med en vän nästa vecka, en som har varit nere och paddlat i just Kroatien. Frågar honom om lite med detaljer och så kan jag komma tillbaka till dig, Jette.

hälsar Jens

Hej,

vill gärna paddla en vecka i höst, gärna Turkiet eller liknande. Kollade på Grekland men det verkar vara besvärliga vindar där. Någon som har tips eller erfarenhet?

Kroatien är ofta uppe som fint. I fjol var vi en vecka på Sardinien, det var mycket fint. Men det är öppna vatten, och vi fick anpassa vår plan till vindarna. Det fans dagar vi inte ville paddla där det från början var tänkt.

Rent allmänt, är det stora öppna vatten kan det bli mycket vågor. En bra idé är att vara på ställen där det finns skyddade vikar.

--- Mats ---

Tack alla för svaren!

Sardinien har jag kollat lite på. Verkar som du säger Mats, ganska öppet. Men värt att kolla lite mer på.

Jens :) Känns lite som att jag gick över ån efter vatten när du svarar mig här :) Men hoppas du får fram lite mer info om Kroatien.

Thure - ska kolla på tråden om Korsika!

:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips