Paddla i Spanien

Undrar on det finns nagon son vet nagot om paddling i Spanien? Inte havspaddling langs kusten utan i sjoar eller floder i inlandet? Haller namligen pa och planerar expedition som ar del av min universitets kurs i England och vi maste halla oss till Spanien och Portugal. All information mottages garna.
Tack pa forhand/Karin

Hej!

Jag var i norra Spanien för två år sedan.Paddlade visserligen inte själv men passerade en stad som enligt Lonely Planets "Spain" var något av ett centrum för kajaking i dessa delar av Spanien. Bland annat var det många som paddlade längs den flod som rann ut genom staden. Dessvärre kommer jag inte ihåg vad staden hette eller ens vilken provins den ligger i. Men den ligger efter norra kusten ut mot Biscayabukten. Någonstans väster om Baskien men inte så långt ut som Galicien. Jag vet att det var i närheten av Picos de Europa, så det borde väl vara i Asturien.

Det verkade hur som helst vara väldigt fin paddling uppåt floden. Bäst är väl att kolla upp Lonely planet för mer info. Tror att det finns en hel del tips om vart man kan hyra kajaker i den också.

Lycka till!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Spanien inte de 1000 sjöarnas land

Sà vitt jag vet finns det väldigt fà sjöar i Spanien; har faktiskt inte hört talas om en enda. Dock en hel del forsar i norr samt i Pyreneerna. Medelhavsspanien är mer att likna vid en öken.

Detta inlägg skall inte tas pâ alltför stort allvar; Spanien är faktiskt även översakningarnas land...

Mvh/Mats i Spanien

padling i Spanien

Byen du var i er nok Ribadesella. Race de Sella, tror jeg det heter, padlekonkurransen som foregår. I juli tror jeg det arrangementet finner sted. Løypa er fra Arriondas til Ribadesella. Byen hadde ihvertfall for ett års tid siden en meget god hjemmeside.

Japp!

Ribadesella är det. Tack för upplysningen, det är alltid hemskt irriterande när namn faller ur minnet.

Bra paddlingsfloder i Spanien

Llobregat (Berga) SPAIN.
Ter (Girona) SPAIN.
Fluvià (Olot) SPAIN.
Gurn (Olot) SPAIN.
Freser (Ribes de Freser) SPAIN.
Onyar (Girona) SPAIN.
La Noguera (Sort) SPAIN.
El Llierca (Sant Aniol) SPAIN.

El Segre (Martinet) SPAIN
Carasa (Laredo) SPAIN

Esera (Campo) SPAIN

Guadalfeo (Òrgiva) SPAIN

Ara (Torla-Broto) SPAIN

Piqueras (La Rioja) SPAIN

Najerilla (La Rioja) SPAIN

Sella (Astùries) SPAIN

Tirón (La Rioja) SPAIN

Alto Ebro SPAIN

Ter (La Cellera) SPAIN "

Tack!

Tack så jättemycket alla ni som har lämnat svar och idéer åt mig. Har inte kollat forumet på ett bra tag så blev glatt överraskad.

Karin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips